Het Ichthus Lyceum: ruimte voor jouw ontwikkeling!

Op het Ichthus Lyceum snappen we dat jij je eigen talenten en interesses hebt en zoeken we samen met jou naar de beste weg om die te ontwikkelen. Je begint bij ons in een havo-, atheneum- of gymnasium-brugklas. Gaat het heel goed en wil je meer? Dan kun je via een opstroomtraject in je eigen klas wisselen naar een hoger niveau. Maar liefst 15 procent van al onze havo-brugklassers is afgelopen jaar opgestroomd naar 2 atheneum! Op het Ichthus Lyceum word je gezien. We gaan in harmonie met elkaar om en er heerst een prettige sfeer. Je bent van harte welkom!

KOM KENNISMAKEN!

Er zijn tal van mogelijkheden om kennis te maken met het Ichthus Lyceum. Kennismakingsmiddagen, informatieavonden en natuurlijk onze Open Dag! Lees snel verder voor meer informatie of om je in te schrijven.

Open Dag

Op zaterdag 2 maart ben je van harte welkom om samen met jouw ouders onze Open Dag te bezoeken! Je krijgt op deze dag een goed beeld van de school, de vakken en de sfeer.

Aanmelden

Ben je enthousiast over het Ichthus en weet je dat dit jouw school gaat worden? Dan nodigen we je van harte uit om je te komen aanmelden bij ons!

Vanaf 2 maart kun je je inschrijven voor een tijdslot bij ons op school.

Kennismakings
middagen

Kom een keer kijken! Voor leerlingen in groep 8 organiseren we algemene kennismakingslessen en masterclasses Podiumkunsten, Technasium, Sport en Gymnasium.

Op de hoogte blijven van alle kennismakingsmogelijkheden?

We hebben je van alles te bieden!

Technasium

Het Ichthus Lyceum beschikt sinds 2010 over een officieel erkend Technasium. Wij bieden het vak Onderzoek en Ontwerpen (O&O) aan en zijn daarmee uniek in deze regio.

Kunst en cultuur

Op het Ichthus Lyceum is er veel aandacht voor kunst en cultuur. Denk hierbij aan vakken als beeldende vorming, drama, muziek en nieuwe media. Maar natuurlijk ook onze musical!

Burgerschap

Wij leiden niet alleen op voor een diploma, maar voor het leven. We helpen leerlingen vertrouwd te raken met hun rol als betrokken, onderzoekende en zelfstandige deelnemers aan de maatschappij.

Begeleidingslessen

De begeleidingslessen op het Ichthus Lyceum zijn bedoeld om de normale lesstof nog beter onder de knie te krijgen. Ook kan je alvast je huiswerk maken in de mediatheek.

Masterclasses

De masterclasses op het Ichthus Lyceum zijn uitdagende cursussen of projecten die verder gaan dan de normale lesstof. Ze zijn bedoeld om je talenten en interesses verder te ontwikkelen.

Digitale vaardigheden

Op het Ichthus Lyceum gebruiken we de laptop in combinatie met traditionele leermiddelen, zoals een leerboek.

WAT HET ICHTHUS LYCEUM UNIEK MAAKT

Wij vinden het belangrijk dat je op school precies krijgt wat je nodig hebt om je talenten te ontdekken en ontwikkelen. Met ons lesrooster kun je heel veel kanten op. Je krijgt bij ons les in blokken van 45 en 90 minuten. Dat betekent dat je per dag 3 of 4 vakken hebt. Naast deze uren is er ruimte voor Begeleidingslessen en Masterclasses.

In de Begeleidingslessen kun je meer oefenen met en uitleg krijgen over de stof. Heb je geen extra uitleg nodig, dan kun je Masterclasses volgen op allerlei gebieden! Denk bijvoorbeeld aan elektronische muziek maken, vloggen of fotograferen. Met dit aanbod doorloop jij je eigen leerproces en leer je dingen die je leuk of belangrijk vindt, of nodig hebt voor jouw ontwikkeling. Echt maatwerk dus, zo haal jij het beste uit jezelf!

Je werkt vanaf de brugklas met jouw eigen laptop en het Cool Platform. Daarmee organiseer je met een paar muisklikken je schoolwerk gemakkelijk en overzichtelijk. Naast je laptop maak je ook gebruik van gewone boeken.

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden van ontwikkelingen omtrent de Open Dag, kennismakingslessen en dergelijke?

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

DAG VAN EEN BRUGGER

GOED OM TE WETEN…

Gymnasium

Onze gymnasiumleerlingen behoren tot de beste 5 procent van heel Nederland. Als gymnasiast maak je bijzondere uitstapjes, zoals naar het Archeon en in de 5e klas zelfs naar Rome! Als je na een jaar gymnasium toch liever verder wilt op het atheneum is dat geen probleem. Je kunt dan gewoon op het Ichthus Lyceum blijven.

Technasium

Hou je van techniek, dan is ons hypermoderne Technasium iets voor jou! Je werkt in projectvorm voor echte opdrachtgevers zoals dierentuin Artis of de brandweer. Zo ontwerp je bijvoorbeeld een nieuw leeuwenverblijf of bedenk je manieren om het werk van de brandweer veiliger te maken. Je leert hierdoor goed samenwerken, communiceren en presenteren. We organiseren drone-races, elk jaar doet er een team mee aan de Young Solar Challenge met een zelfgebouwde boot, en nog veel meer. In de brugklas maak je kennis met het Technasium.

Sport en cultuur

Het Ichthus Lyceum is een Gezonde School. Er zijn naast de gymlessen veel sportactiviteiten zoals voetbal-, basketbal-, en hockeytoernooien, we hebben een fitnesszaal en we besteden aandacht aan gezond leven. Ook op cultureel-maatschappelijk gebied hebben we veel in huis. Je krijgt in de brugklas vakken als drama, beeldende vorming en muziek, gaat op excursie naar musea, bezoekt toneelvoorstellingen en kunt meedoen met onze fantastische musicalgroep. Je repeteert samen een jaar om uiteindelijk te stralen in een echte schouwburg! Daarnaast zijn er diverse clubs voor en door leerlingen, zoals de film-, debat-, boeken-, en bordspelclub.

Aanmelden

Voor de informatie om je aan te melden kijk je op onze aanmeldpagina.