Door redactie ‘De Jutter’ 1 februari 2020

Op 3 februari 2010 opende (toenmalig) burgemeester Weerwind met een bijzondere ceremonie het eerste Technasium van de regio IJmond. Hoewel er nu bijna 100 officiële Technasia in Nederland zijn, behoorde het Ichthus Lyceum destijds tot de voorlopers op het gebied van Technasium onderwijs. Sindsdien heeft de tijd niet stil gestaan. Het Ichthus Lyceum beschikt inmiddels over twee ruime Technasium-werkplaatsen en biedt het vak Onderzoeken en Ontwerpen (O&O) aan op het gymnasium, het atheneum en de havo. Leerlingen die examen doen in het vak O&O behalen dan een officieel erkend Technasium-certificaat, naast hun gymnasium, atheneum of havodiploma. Het Ichthus Lyceum wil ook naar de toekomst eigentijds onderwijs blijven bieden, in samenwerking met bedrijven uit de regio. Vanuit de wijde omtrek komen leerlingen hiervoor naar het Technasium.

Wilt u dit artikel verder lezen? Klik dan hier

Ook de IImuider Courant/Haarlems dagblad stond stil bij dit heugelijke moment! Hieronder vindt u het volledige artikel. Voor dit artikel kunt u ook klikken op de volgende link.