Masterclasses

De masterclasses op het Ichthus Lyceum zijn uitdagende cursussen of projecten die verder gaan dan de normale lesstof. Ze zijn bedoeld om je talenten en interesses verder te ontwikkelen, maar ook om op zoek te gaan naar extra uitdaging. Zo kan je bijvoorbeeld deelnemen aan de debatclub, leren programmeren of een boot bouwen die werkt op zonne-energie. Heb je zelf een ander idee voor een leuke masterclass? Laat je idee weten, dan kunnen wij kijken of het te organiseren is.

Iedere leerling mag zich inschrijven voor de masterclasses, ongeacht zijn of haar cijfers. Ze zijn bedoeld voor leerlingen die hoge cijfers halen en verdieping zoeken, maar ook voor andere leerlingen die gewoon heel enthousiast zijn over een onderwerp. Je volgt de masterclasses buiten je normale lessen. Van leerlingen die voor ieder vak een voldoende (6,0 of hoger) staan wordt verwacht dat zij minimaal 1 masterclass volgen.

Daarnaast zijn we een partnerschool van het Pre-University College van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Dit betekent dat leerlingen uit klas 4 t/m 6 vwo ook masterclasses kunnen volgen aan de universiteit onder leiding van universitair docenten. Ook hier lopen de onderwerpen sterk uiteen, van rechten tot leiderschap en robotica.

Klik HIER voor het meest recente overzicht.