Musical Joseph and the amazing technicolor dream coat

Dit schooljaar zullen wij verder gaan met de repetities voor de grote musical met die onuitsprekelijke naam! Het was de bedoeling om deze musical op 2 en 3 oktober van dit schooljaar op te voeren, maar door Corona is dat uitgesteld. Het goede nieuws is, dat er nu meer nieuwe brugklassers mee kunnen doen! Hoe leuk is het om in een productie te staan met leerlingen uit alle jaarlagen van de school, inclusief een aantal zeer getalenteerde docenten!

Elke vrijdagmiddag wordt er fanatiek gezongen, gedanst en gespeeld in één van de gymzalen op school. Hoofdrolspelers oefenen nog extra met onze muziekdocente. Voor de dans hebben we een echte choreograaf aangetrokken die lesgeeft aan de professionele musicalopleiding Codarts in Rotterdam. De muzikale leiding is in handen van Bas Jongsma, geassisteerd door Nienke Burgmeijer, de regie door Anouk Rutten (docente aan theaterschool in Amsterdam) en Alma Wolfs. De voorstelling wordt in de Stadsschouwburg van Velsen opgevoerd met een groot live orkest, waarin veel oud-leerlingen zitten die naar het conservatorium zijn gegaan. Inmiddels lijken we soms wel een vooropleiding voor de muziektheaterwereld!

De musical gaat over het bekende Bijbelverhaal van Jozef die als lievelingetje van zijn vader Jacob, gehaat wordt door zijn 11 broers (en zussen bij ons!). De afkeer wordt zo groot dat zij hem als slaaf verkopen aan Egyptenaren. Daar in Egypte wordt Jozef gevangen gezet, maar belandt hij door zijn voorspellende dromen uiteindelijk aan het hof van de farao.

Hoe het verder allemaal loopt gaan we niet verklappen (tenzij je het verhaal al kent natuurlijk), maar we garanderen een feel-good musical met heel veel dans en kleur!! De decors worden ook door leerlingen, docenten kunst, ouders en conciërges gemaakt en het belooft schitterend te worden!

Wij zullen jullie regelmatig op de hoogte houden en hopen jullie allemaal in de zaal te mogen begroeten!