Musical

De Ichthus Musicalgroep

De Ichthus musicalgroep is een projectgroep voor álle jaarlagen. Zij krijgen een masterclass podiumkunst waarbij ze lessen krijgen in zang, dans en acteren. Leerlingen kunnen ook deelnemen in het productieteam waar ze onder begeleiding meewerken aan de organisatie, de bouw van decors, sponsoring, rekwisieten en het lichtplan. In een jaar tijd werken ze toe naar minimaal twee voorstellingen in de stadsschouwburg Velsen waarbij een groot live-orkest meespeelt. De leerlingen worden begeleid door zeer ervaren docenten. In het verleden heeft het Ichthus Lyceum al vele succesvolle producties opgevoerd, zoals ‘Grease’, ‘Jesus Christ Superstar’ en ‘West Side Story’.

High School Musical

Binnen de muren van het Ichthus Lyceum bruist de energie van creativiteit en samenwerking ter voorbereiding op High School Musical. Het is een productie die een generatie heeft geïnspireerd met zijn tijdloze boodschappen van vriendschap, moed en het volgen van je dromen.

High School Musical, oorspronkelijk uitgebracht als een Disney Channel Original Movie in 2006, vertelt het verhaal van Troy Bolton, een populaire basketbalspeler, en Gabriella Montez, een slimme en getalenteerde nieuwkomer op East High School. Ondanks de sociale verwachtingen en druk van hun vriendengroepen, besluiten Troy en Gabriella hun passies te volgen voor zang en muziek door auditie te doen voor de schoolmusical. Hun reis om obstakels te overwinnen en trouw te blijven aan zichzelf is een hartverwarmend avontuur dat jong en oud aanspreekt.

We nodigen u van harte uit onze versie van High School Musical te ervaren en de inspanningen van onze leerlingen te bewonderen tijdens de aanstaande uitvoeringen. De voorstellingen zullen in de weekenden van 11 en 18 oktober 2024 te zien zijn in de omgetoverde theaterzaal van het Ichthus Lyceum.