Musical

De Ichthus Musicalgroep

De Ichthus musicalgroep is een projectgroep voor álle jaarlagen. Zij krijgen een masterclass podiumkunst waarbij ze lessen krijgen in zang, dans en acteren. Leerlingen kunnen ook deelnemen in het productieteam waar ze onder begeleiding meewerken aan de organisatie, de bouw van decors, sponsoring, rekwisieten en het lichtplan. In een jaar tijd werken ze toe naar minimaal twee voorstellingen in de stadsschouwburg Velsen waarbij een groot live-orkest meespeelt. De leerlingen worden begeleid door zeer ervaren docenten. In het verleden heeft het Ichthus Lyceum al vele succesvolle producties opgevoerd, zoals ‘Grease’, ‘Jesus Christ Superstar’ en ‘West Side Story’.

Musical Fame

Dit jaar zijn we met de musicalgroep bezig met de musical Fame. De wat ouderen onder ons herinneren zich vast nog de populaire tv-serie uit de jaren tachtig over de academie voor podiumkunsten in New York, waar studenten op het gebied van muziek, dans en spel hun talenten moesten benutten en leren omgaan met teleurstellingen. Het bekende nummer Fame, waarmee elke aflevering begon zit ook in deze musical, net als de struggles van de studenten om maar beroemd te worden. Toch heeft de musical nog een diepere laag dan de tv-serie, want ook problemen (niet bestand zijn tegen de pressure, drugs etc.) waar de studenten tegenaan lopen komen aan bod.

Het belooft weer een swingende avond te worden net als destijds met Grease, met nieuwe songs en oude meezingers. De leerlingen zijn hard aan het werk om er een spetterende avond van te maken.

De voorstellingen zullen op 7 en 8 oktober 2022 te zien zijn in de Stadsschouwburg Velsen.